Klassenindeling

Classic 50cc

a) Rijders ouder dan 16 jaar
b) Bouwjaar vóór 1982.
c) Gewenste kleuren: nummerplaat geel, cijfers zwart.
d) Maximale cilinderinhoud 50cc, maximaal +3% afwijking toegestaan. Bij protest moet een rijder toestaan dat dit door de rijders commissie gecontroleerd kan worden door middel van een meting door het bougie gat.
e) Alleen het gebruik van origineel gevormde carters is toegestaan. Het pasvlak van de carters mag niet verbreed worden. De carters mogen aan de buitenkant niet bewerkt worden. Voor de meest gangbare motortypes zijn mallen aanwezig ter controle. Wanneer deze niet aanwezig zijn wordt terugverwezen naar punt 4.9.
f) Motoren dienen zuiger gestuurd te zijn, roterende inlaat of membraam is niet toegestaan.
g) Motoren dienen luchtgekoeld te zijn. Waterkoeling is alleen toegestaan bij originele watergekoelde cilinders uit die periode.
h) Het gebruik van moderne carburateurs is toegestaan tot een maximale doorlaat van 28 mm.
i) Acceleratiepompen en alle vormen van drukvulling zijn verboden. De gasschuif dient automatisch te sluiten als het gashendel wordt losgelaten.
j) Het rijwielgedeelte moet een origineel zijn van voor 1982 of een goed lijkende replica daarvan.
k) Alleen trommelremmen zijn toegestaan.
l) Diameter van de voorpoot is max. 35mm.


Classic 60- / Classic 60+

Motoren korte veerweg bouwjaar vóór 1965
Motoren korte veerweg bouwjaar vóór 1974
a) Kleuren (in navolging ECMO-reglement) zijn gewenst;
Leeftijd 35+ nummerplaat zwart, cijfers wit
Leeftijd 50+ nummerplaat geel, cijfers zwart
Leeftijd 60+ nummerplaat wit, cijfers zwart
Leeftijd 66+ nummerplaat groen, cijfers wit
Leeftijd 70+ nummerplaat rood, cijfers wit
b) Motoren moeten origineel zijn en niet gemodificeerd. Replica’s en zelfbouw zijn toegestaan mits ze voldoen aan het reglement.
c) Alle motoren dienen voor en achter te zijn uitgerust met goed functionerende trommelremmen, kabelbediend of met een remstang. Hydraulische remmen en schijfremmen zijn niet toegestaan.
d) Alleen gevlochten spaakwielen zijn toegestaan.
e) Motor dient te zijn voorzien van drie nummerborden, een aan de voorzijde van de motor, een aan de linkerzijde en een aan de rechterzijde.
f) Veerweg vóór: maximaal 180 mm. Veerweg achter: maximaal 130 mm. Voorvork diameter max. 35 mm of origineel volgens fabriek. Geen up-site down.
g) Toegestaan zijn: 4-takt motoren: alleen 2 kleppen per cilinder. Uitzondering: Complete originele motoren. 2-takt motoren: zonder membraam/reed-valves. Pré 65: CZ-tweepijp met koppeling op de krukas, Husqvarna 250cc met geschroefd achterframe, BSA Victor B44 met ronde cilinder en originele cilinderkop met opzij gemonteerde carburateur, Metisse MK 3/3 A, Triumph en BSA twin-blokmotor, Cheney duplex frame voor pré unit motoren, Matchless G 85, Hedlund met Hedlund carters en JAWA-speedway motor (2 k). Pré 74: Rickman MK IV, BSA Victor B44 met vierkante cilinder, Cheney. BSA B50 is toegestaan bij Pré 70. Controle voor BSA: gemeten cilinderbouten c-c, B44 = 74mm. B50 = 80mm.


Twin Shock 50- / Twin Shock 50+

a) Twin Shock 50- Rijders jonger dan 50 jaar / Twin Shock 50+ Rijders ouder dan 50 jaar
b) Kleuren zijn gewenst: 125 ccm3 : nummerplaat zwart, cijfers wit. 250 ccm3 : nummerplaat groen, cijfers wit. 500 ccm3 : nummerplaat geel, cijfers zwart. 4 takt: nummerplaat wit, cijfers zwart
c) Motoren dienen een minimale cilinderinhoud van 120 cc te hebben, minder is niet toegestaan.
d) Motoren dienen twee schokdempers op de achterbrug gemonteerd te hebben. Alleen plaatsing van de schokdempers op de achterbrug tussen het hart van het achterwiel en de buitenomtrek van de achterband voldoen. Andere schokbrekermontage is niet toegestaan. Uitzondering: De Kramer, Yamaha en overige merken origineel uitgevoerd met een zogenoemde “Cantilever” veersysteem kunnen dispensatie verkrijgen op deze regel. (Dus géén link systemen als de “Pro-link”, “Full-Floater”, “Uni-track”, “Pro-Lever”, “Mono cross”, etc.). Bij twijfel beslist het bestuur.
e) Motoren dienen luchtgekoeld te zijn, andere vorm van koeling is niet toegestaan.
f) Motoren dienen voorzien te zijn van trommelremmen, schijfremmen zijn niet toegestaan.
g) Motoren dienen voorzien te zijn van een traditionele telescoopvork, up-side-down vorken zijn niet toegestaan.
h) Er wordt gestreefd om alleen motoren in originele staat aan de start toe te laten. Indien omgebouwde motoren voldoen aan het reglement, wordt deelname aan een wedstrijd niet geweigerd.


Pré 90/95 Open

a) Rijders ouder dan 16 jaar
b) Motoren met bouwjaar vóór 1990/1995
c) Kleuren zijn gewenst; 250 ccm3 : nummerplaat groen, cijfers wit. 500 ccm3 : nummerplaat geel, cijfers zwart. 4 takt: nummerplaat wit, cijfers zwart
d) Motoren dienen een minimale cilinderinhoud van 120 cc te hebben, minder is niet toegestaan.
e) Motoren dienen geproduceerd te zijn in de jaren t/m modeljaar 1994
f) Motoren dienen alleen voorzien zijn van de originele onderdelen of van de accessoires die ook in deze jaren voor iedereen en tegen een redelijke prijs verkrijgbaar waren.
g) Diameter van de binnenpoot van de voorvork is maximaal 45mm

Pré 90/95 125cc

a) Rijders ouder dan 16 jaar
b) Motoren met bouwjaar vóór 1990/1995
c) Kleuren zijn gewenst; 125 ccm3 : nummerplaat zwart, cijfers wit.
d) Motoren dienen een minimale cilinderinhoud van 120 cc te hebben, minder is niet toegestaan.
e) Maximale cilinderinhoud 125cc, maximaal +3% afwijking toegestaan. Bij protest moet een rijder toestaan dat dit door de rijders commissie gecontroleerd kan worden door middel van een meting door het bougie gat.
f) Motoren dienen geproduceerd te zijn in de jaren t/m modeljaar 1994.
g) Motoren dienen alleen voorzien zijn van de originele onderdelen of van de accessoires die ook in deze jaren voor iedereen en tegen een redelijke prijs verkrijgbaar waren.
h) Diameter van de binnenpoot van de voorvork is maximaal 45mm

Pré 90/95 40+

a) Rijders ouder dan 40 jaar
b) Motoren met bouwjaar vóór 1990/1995
c) Kleuren zijn gewenst;
125 ccm3 : nummerplaat zwart, cijfers wit. 250 ccm3 : nummerplaat groen, cijfers wit. 500 ccm3 : nummerplaat geel, cijfers zwart. 4 takt: nummerplaat wit, cijfers zwart
d) Motoren dienen een minimale cilinderinhoud van 120 cc te hebben, minder is niet toegestaan.
e) Motoren dienen geproduceerd te zijn in de jaren t/m modeljaar 1994
f) Motoren dienen alleen voorzien zijn van de originele onderdelen of van de accessoires die ook in deze jaren voor iedereen en tegen een redelijke prijs verkrijgbaar waren.
g) Diameter van de binnenpoot van de voorvork is maximaal 45mm

Scroll to top