Laatste Nieuws

Pré 90 / Pré 95

Aan alle geïnteresseerden:

Zoals al langer bekend is het bestuur voornemens in 2015 te starten met de
pre95 klasse. Wij doen dit omdat in onze visie de jongste motoren bij onze
club tussen de 20 en 25 jaar oud zijn.

Gezien het feit dat de technische verschillen tussen de pre90 en pre95
klasse niet heel groot zijn willen wij de pre95 het eerste jaar laten
rijden bij de huidige pre90 klasse, maar toch wel apart klasseren.

Wij denken dat deze groep bij elkaar te groot wordt, om in 1 keer achter
het starthek plaats te laten nemen. Daarom hebben wij als bestuur de keuze
gemaakt om in 2015 de klassen op te splitsen in 2 starts:

- 125cc klasse (Hierin rijden de pré 90 en pré 95 motoren tot 125cc)

- Open klasse (Hierin rijden de pré 90 en pré 95 motoren boven de 125cc)

Om dit ook voor het kampioenschap interessant te houden is het
bestuur voornemens om deze groep rijders voor 4 klassementen te laten
strijden voor 2015.

1. 125cc pre90
2. 125cc pre95
3. open pre90
4. open pre95
Waarschijnlijk zal in het dagklassement er geen onderscheidt gemaakt
worden tussen pre90 en pre95, en zijn er per wedstrijdag 2 dagwinnaars,
een winnaar van de 125cc klasse, en een winnaar van de open klasse.

Formeel gezien kan dit pas bevestigd worden op de jaarvergadering eind
januari 2015, maar omdat de voorbereiding naar het seizoen dan zeer kort
is, willen wij dit nu op deze wijze bekendmaken.

Het bestuur is zich er van bewust dat er in het voorgaande meerdere mitsen
en maren staan, maar wij willen benadrukken dat dit een stevig voornemen
is. Wel dient gezegd te worden dat als er in 1 van de groepen te weinig
rijders zijn dat het bestuur zich het recht voorbehoudt wijzigingen hierin
toe te passen. Uiteraard wordt in dit soort beslissingen de gedane
inspanningen van de leden meegenomen

Namens het bestuur van de Vintage Motocross Club Nederland

Verslag Veteranencross MC. Volgas

Veteranencross MC. Volgas

 

Na de zomerstop, nou ja de maand augustus en zomer, was het op zaterdag 23 augustus weer tijd voor de jaarlijkse Veteranencross. Deze dag werd mede georganiseerd i.s.m. met Vintage Motorcross Club Nederland en de ONK bromfietscross, die beide hun ONK wedstrijden reden op deze dag.

Toen ik om 6.55 uur op de Leemkuil aan kwam lag de baan er prachtig bij, dit had ik niet verwacht na de vele regen die de afgelopen tijd was gevallen.

Er werd deze dag in veel klassen gestreden en het was een vol programma wat er deze dag moest worden afgewerkt. Dus om 9.30 uur maar snel begonnen om de 156 inschrijvers te laten trainen.

De trainingen verliepen lekker vlot, tot er op ¾ van de trainingen, een flinke hoosbui voor zorgde dat de baan in know time vol lag met water, maar de trainingen werden gewoon afgewerkt.

Na de trainingen, toen was het inmiddels weer aardig droog, toch maar even op sommige plaatsen gepompt en toen onze boskabouter een uurtje op zijn trekker had rond gereden, konden we op een redelijke baan toch beginnen met de wedstrijden.

De eerste klasse was Bromfietsen lokaal en in deze klasse reden de plaatselijke helden hun rondjes over de korte (50cc) baan. Er was voor deze mannen moeilijk door te komen, maar lol hadden ze zeker. Marcel Fredriksen (mossel) mocht zich winnaar noemen na 2 manches.

De automaat/scooter/ varioklasse reden hun ONK wedstrijd ook over de verkorte baan. Ik heb in deze klasse echt de meest mooie bouwsels langs zien komen, van op originele crossmotoren lijkende

brommers tot een Tomos automaat bromfietsje. In deze klasse werd er ondanks de zware baan voor iedere meter gestreden en won Steve van Hout bij de scooters en Andy Savelkous bij de Automaten.

De standaard en de superklasse was lekker gevuld met 25 rijders achter het hek. Ook hier reden weer de meest fantastische motoren in het rond en deze mannen draaide ondanks de mindere baan hun rondjes in een rap tempo. De eerste manche reden ook deze mannen over de verkorte baan, maar na overleg werd toch besloten dat de 2e manche toch de hele baan werd gereden. Bij de standaard klasse was er de winst voor Rick van de Laar en in de superklasse was Izzi v.d. Heijden de snelste.

In de klasse Classic 50cc waren er 20 deelnemers en het was mooi om de diversen soorten Kreidlers,

Sachsen en andere merken van wel eer hun rondjes weer eens te zien draaien op de Leemkuil. Je zag dan ook bij menig (oud) rijder de herinneringen, aan hoe zij vroeger waren begonnen, weer boven komen. Ook deze mannen reden ondanks de zware baan een flink tempo. De winnaar in deze klasse was Geerd Bremer.

In de DTS 50+ klasse werd er in beide manches ook flink gestreden en waren er veel

positiewisselingen te zien, bij de mannen op hun Husqvarna ’s, Honda’s, Montesa’s enz.

De winnaar in deze klasse was Toon van der Velden.

Het podium in de DTS50- klasse werd volledig gevuld door de familie Takman, in hun keurige Suzuki overhemden. Zij eindigde in beide manches op de eerste 3 plaatsen, maar Stefan Takman mocht zich met 2 mancheoverwinningen de sterkste van de familie noemen deze dag.

In de Pre 90 klasse was Thomas Adriaanse, op zijn Venko Honda, in beide manches een maatje te groot voor de overige rijders en werd dan ook totaalwinnaar.

Ook reden er nog diversen klasse moderne motoren.

Bij de gecombineerde Dames en 50+ klasse, liet Lara de Kruif zien dat je, ondanks de zware baan, op een 85cc machine toch heel hard kon gaan en zij won dan ook overtuigend de Dames klasse.

De 50+ klasse werd gewonnen door Sander Pul.

Ook was er nog de Veteranen klasse, moderne motoren, deze waren ingedeeld in verschillende leeftijdscategorieën. Willem-Jan van Wieren won in de leeftijdscategorie 30 tot 36. De winst in de klasse 37 tot 42 ging naar Tino Winter en Jan-Willem Tijmensen won de klasse 43 tot 49 jaar.

Als laatste was er nog de klasse Prominenten, deze werd gewonnen door Wessel Bosch.

De laatste manche werd, mede door de regen en het schuiven, pas om 18.30 uur afgevlagd.

Ik hoop dat er volgend jaar, maar dan onder betere omstandigheden, weer een Veteranencross wordt georganiseerd.

 

Herman van Zelm.

ECMO CMCDN in Dieskau

Hier de uitslagen van de ECMO CMCDN in Dieskau

voor de foto`s  ECMO CMCDN in Dieskau

http://www.classicmotorsport.org/ECMO_Foto.htm

Klik op foto voor grotere afbeelding

2014 Results ECMO-VMCN CMCdN (1)-page-001

Info NK Eersel 28 Sept

Er mag overnacht worden van zaterdag 27 op zondag 28 september. Let op
allemaal, zowel zaterdag als zondag mag er na 17:00 uur geen geluid meer
zijn op en rondom het circuit. Dus geen motoren, pitbike's, solex'en,
sparta mets o.i.d. meer starten. Is er toch herrie, dan bestaat er de kans
dat MCC de Kempen hun vergunning kwijt raakt.

Per 1 augustus veranderd de toegangsweg van MCC de kempen

Per 1 augustus 2014 gaat de huidige toegangsweg naar het circuit van MCC De Kempen dicht.

De nieuwe toegang van het circuit is bereikbaar via het Kempisch bedrijventerrein.

Klik op foto voor grotere afbeelding

14 Concept dagschema Eersel NK 14-page-001

Verslag Farleigh Castle 2014

Hier het verslag van

VMXDN 2014 Farleigh Castle UK

Afgelopen weekend werd in Engeland op het circuit van Farleigh Castle de VMXDN gereden.

Deze internationale wedstrijd is het neusje van de zalm om het gebied van vintage motorcross. Vanuit Nederland was een team bij elkaar gebracht voor de EVO (pre90) des Nations klasse, maar ook deden er diverse individuele rijders mee in verschillende klassen.
Het nations team bestond uit de volgende 4 rijders:

# 53 – Thomas Adriaanse      – Honda CR 500 1989

# 54 – Francois Schaftenaar – Suzuki RM 250 1989

# 55 – Martijn van der Veen  – Honda CR 250 1989

# 56 – Bart van Dulmen        – Suzuki RM 250 1989
Op de vroege zaterdagochtend begonnen de trainingen, het toch al lastige circuit was door het sproeien nog moeilijker geworden, en was het erg glad.  De training duurde 5 ronden, en in deze training moest ook nog eens een tijd gezet worden, wat de startpositie voor de rest van het weekend zou bepalen.
Dit resulteerde in de volgende kwalificatie posities:
Bart van Dulmen 27e
Francois Schaftenaar 32e
Thomas Adriaanse 33e
Martijn van der Veen 44e

In deze volgorde reden de rijders op naar het hek voor de 1e manche.
De start verliep zonder problemen, echter kwam Francois Schaftenaar in de 1e ronde van de wedstrijd ernstig ten val en blesseerde hierbij zijn schouder dusdanig dat hij voor de rest van het weekend uitgeschakeld was. Een behoorlijke tegenslag voor team Nederland.
De overige 3 rijders finishten deze manche vlak achter elkaar na diverse positie wisselingen.
Bart van Dulmen 32e
Thomas Adriaanse 33e
Martijn van der Veen 34e

De 2e een laatste manche op zaterdag moest dus verreden worden zonder Francois, maar de 3 mannen streden voor wat ze waard waren op de inmiddels behoorlijk zware baan.
De rijders begonnen hun draai te vinden op het circuit en dit resulteerde in betere klasseringen. Behalve voor Bart van Dulmen die helaas last had van een lichte blessure in zijn arm, waardoor hij wat gas terug moest nemen.
Thomas Adriaanse 24e
Martijn van der Veen 30e
Bart van Dulmen 36e
Ook op zondag werden er nog 2 manches verreden.
De 1e manche verliep zonder problemen, alle rijders vochten voor wat ze waard zijn in dit enorm sterke veld met veel oude GP rijders, maar ook heel erg snelle lokale Britten, die zeer vertrouwd zijn met dit soort banen.
Ze kwamen tot de volgende uitslagen:
Martijn van der Veen 26e
Thomas Adriaanse 27e
Bart van Dulmen 33e

De laatste manche op zondag was een ware slijtage slag, hele circuit lag bezaaid met knippen en gaten. Het kwam aan op het uithoudingsvermogen van de rijders, nadat ze al 3 behoorlijk zware wedstrijden achter de rug hadden.

Thomas en Martijn reden manche zonder problemen uit, helaas kwam Bart in de voorlaatste ronde even ten val omdat zijn hand van het stuur af schoot op een knip. Hierdoor viel hij wat plaatsen terug maar hield de schade gelukkig redelijk beperkt.
Resultaten van de laatste manche:
Thomas Adriaanse 26e
Martijn van der Veen 31e
Bart van Dulmen 41e

Al deze klasseringen resulteerde uiteindelijk in een 9e plaats in het nations klassement voor team Nederland. Een respectabele prestatie in een zeer sterk veld, zeker omdat ze hun 4e rijder al op dag 1 verloren. Ook is de baan totaal anders van wat we in Nederland gewend zijn.
Al met al kijken we allemaal terug op een zeer geslaagd weekend, met veel sportiviteit en mooie strijd op de baan.

Graag willen we nogmaals alle sponsoren bedanken die dit mogelijk hebben gemaakt:
·WLM Design                                     www.wlm-design.nl

Twin Air                                               www.twinair.com

Hannamax Motorsport                    www.hannamax.nl

VMX-Service                                      www.vmx-service.eu

Wij willen graag persoonlijk Wisja Lamers, Leo Brans, Han- en Natasja van den Oord en Jeroen Wijlens heel erg bedanken dat zij dit voor ons mogelijk hebben gemaakt.

Hieronder vindt u de resultaten van de inviduele rijders die vanuit Nederland hebben gereden in Farleigh Castle:
Hans van der Leest    – Twinshock 4 stroke:           17e
Stef Willems                 – Twinshock 4 stroke:           19e
Bert van Dulmen         – Twinshock 4 stroke:            21e
Chris Verlinden           – Twinshock 4 stroke:            22e
Jeroen Wijlens            – Twinshock under 50:          19e
Iris Willems                 – Twinshock under 50:           21e
Leon Timmerhuis       – Twinshock under 50:          37e
Hugo Mol                      – Twinshock over 50:              47e
Bas Sindorf                  – Evo 250A:                               17e

Thijs Keustermans     – Evo 250B:                               3e

Uitslagen Mylaps: http://www.mylaps.com/en/events/1076582

Hieronder de foto`s

vmxdn-2014-team-netherlands

Hier de foto`s van vmxdn-2014-team-netherlands klick op foto

10535653_711912378878930_2629316449463965935_o

Scroll to top